نشریات دانشجویی نیروهای فکری و اندیشه ای دانشگاه ها هستند

(شماره ۴) نشست تخصصی نشریات دانشجویی

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
۰۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۰۱۹۹ اخبار تصویری اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۹۰
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی بادپا در نشست هم اندیشی کارشناسان و مدیران مسئول نشریات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: تلاش شد تا در این دوره فرابند استفاده از سرمایه‌ های اجتماعی و انسانی در دستور کار قرار گرفته و کارگاه‌ها سخنران محور نباشد تا در نهایت ما در وزارت […]
(شماره ۴) نشست تخصصی نشریات دانشجویی
 

 

نشریات دانشجویی نیروهای فکری و اندیشه ای دانشگاه ها هستند

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه،

دکتر مهدی بادپا در نشست هم اندیشی کارشناسان و مدیران مسئول نشریات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: تلاش شد تا در این دوره فرابند استفاده از سرمایه‌ های اجتماعی و انسانی در دستور کار قرار گرفته و کارگاه‌ها سخنران محور نباشد تا در نهایت ما در وزارت علوم بتوانیم از مطالب موثر مطرح شده از این دوره‌ها که ماحصل گفت‌وگوها و تعامل نظرها است در اصلاح آیین نامه و تصمیمات مهم استفاده کنیم.

مدیرکل پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: پنج کارگاه برای مدیران مسئول، هشت کارگاه دانشجویی و نه کمیسیون برای کارشناسان این حوزه با موضوعات مختلف در طی این دوره برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: فعالین عرصه دانشجویی زبان و قلم دانشجویان هستند. اهالی فکر، اندیشه و صاحب تربیون در دانشگاه‌ها از دل تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌ها بیرون می‌آید و زبان این افراد نشریات است که در واقع شما اندیشمندان دانشگاه هستید.

این مسئول ابراز کرد: برنامه تابستان ما برای دانشگاهیان در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری ۱۵ کارگروه موضوعی برای حمایت از دانشجویان و فضای فرهنگی و اجتماعی و ارتقا سطح آن با حضور ۳۵ معاون فرهنگی، برگزاری نشست مدیران فرهنگی، برگزاری بیستمین دوره انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت عتف، دعوت از کانون‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری نشست با دبیران کل دانشگاه‌ها و کارشناسان کانون‌های فرهنگی در اصفهان، برگزاری نشست با تشکل‌های دانشجویی و اعلام ابلاغیه ها، سیاست‌گذاری‌ها و راهبردها به معاونین فرهنگی برای برنامه‌ریزی سال جاری و برگزاری هفته تابستانه فرهنگی، تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه نشریات تهدیدها و فرصت‌های مختلفی وجود دارد چنانچه در حوزه تهدیدها می‌توان به مسئله مالی، سرعت و زمان بندی نشریات در قیاس با شبکه‌های مجازی و خبری، رقابت با شبکه‌های مجازی، گرایش مخاطبان به سوی کوتاه‌خوانی و در حوزه فرصت‌ها می‌توان به مسئله وجود مخاطبین سنتی، استفاده از فضای مجازی برای سرعت انتشار، دسترسی آسان به اطلاعات، آموزش تیم نشریات رسانه‌ای و استفاده از شبکه مجازی برای توسعه نشریات دانشجویی اشاره کرد.

این مسئول ابراز کرد: نشریات دانشجویی نیروهای فکری و اندیشه ای دانشگاه ها هستند که در این نشست‌ها برای دوران نتاوب و هوش مصنوعی باید تدابیری اندیشه شود که در واقع این تدابیر و برنامه‌ها در حوزه نشریات کشور اثرگذار است.

وی افزود: اینکه ستاد وزارت چه کمکی باید به نشریات داشته باشد مسئله‌ای است که باید در این دوره مطرح و از نظرات کارشناسان استفاده شود.

بادپا تصریح کرد: شناسایی آسیب‌ها و شگردهای رسانه‌ای توسط شما انجام می‌شود ما می‌توانیم در راستا حفظ هویت ملی، فرهنگی و اسلامی و همچنین توسعه و تسهیل جریان‌های مختلف دانشجویی برنامه‌ریزی کنیم تا در شرایط مختلف بتوانیم مخاطب‌شناسی و اغناسازی درستی انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه برگزاری جلسات سواد رسانه و مخاطب شناسی باعث می‌شود تا در جنگ شناختی دست برتر داشته باشیم عنوان کرد: وزارت علوم در نظر دارد اردوهای راهیان پیشرفت را اجرا و ارتقا دهد و از سوی دیگر بتواند در حوزه سیاست‌گذاری و مسائل راهبردی از نظرات شما برای اقدامات موثر استفاده کند.

 

کلید واژه ها: نشریه نشریات_دانشجویی


نظر شما :